10 August 2005

jerebu

Jerebu sgt kuat hari ni. Dahsyatnya sampai udara berbau lain dr biasa. Sebaik keluar dr klinik, mata rs kabur dan pedih. Masa berjalan ke arah bas tadi, ternampak 2-3 org memakai mask, dan yg lain kelihatan buru2 berjalan, cuba mengelak dr terlalu lama terdedah kepada udara tak sihat ni.

Banyakkan minum air masak,dan kerap basuh muka. Kalau takde hal penting, elakkan dari keluar. Penangan jerebu, bgn pagi td rs sakit tekak yg melampau, ikutkan hati nak aje berselubung balik atas katil.Iskk...bila lah nak reda suasana kabut dan suram nih...

Macam2 dlm fikiran aku. Nak diluahkan semua kat sini, takde lah aku se'bold' dan seterbuka itu, tak semua isi hati aku kongsikan secara online begini. Baru aku tahu, kenapa pelajar2 Akademi Fantasia tu kdg2 mcm org tak betul bercakap dgn kamera,..rupa2nya agak seronok dan release sikit perasaan bila bercakap atau berbicara begini. Macam bercakap dgn kamera, kita tahu ada org melihat dan mendengar kita di sana, tapi kita tak tahu siapa. Perasaan yg tak sama seperti bercakap dgn org kita kenal. Seperti menulis kat sini..'berkomunikasi' dgn org2 yg aku tak tahu sapa, tak tahu ada ke orgnya,entah bagaimana rupa, ...dll..

" berkabus di luar, jerebu lagi hati sendiri.."

No comments: