05 February 2005

eyeing the forbidden fruit

copied this from an article in Berita Harian...hope we can learn from this..

WASIAT NABI ADAM :

1. Jika kamu hendak berbuat sesuatu, tapi hati kamu gelisah kerananya, maka janganlah kamu perbuat kerana aku sewaktu akan makan buah larangan di syurga, hati aku telah bergoncang dan gelisah.

2. Jika kamu hendak mengerjakan sesuatu, lihatlah kesudahan dari perbuatan itu kerana kalau aku melihat atau memikirkan tentang akibat daripada makan buah larangan tersebut, tentu aku tidak akan makan.

3.Jika hendak melakukan sesuatu perkara maka berundinglah dengan orang-orang tertentu kerana kalau aku dahulunya berunding dengan malaikat, tentu diberitahu kepadaku supaya jangan memakan buah terlarang...

hmm..no matter how tempting the forbidden fruit is, ..it's just not worth it..

.."when you carry out acts of kindness, you get a wonderful feeling inside. It is as though something inside your body respons and says," yes, this is how i ought to feel.."- Harold Kushner

No comments: