26 March 2005

yabeda bedu! =D

Alhamdulillah, …sudah tamat exam.=] ..nextweek list viva keluar, .isskk..minta2 lah aku lulus semua paper dgn baik. ..aminnn..

Habis aje exam tghari td, .heheheh, spt yg aku rancang2kan dlm kepala sejak sekian lama, aku terus menapak ke The Mall, ..kebetulan seorg kawan nak ke PC Fair, jadi pergi sekali dgn dia. Dahlah cuaca sedap2 je, tak panas sgt, tak redup sgt..( tapi hujan turun later on..). Secara terus-terangnya, PC Fair nih, bukanlah atr bende yg aku minat utk pergi…in fact, termasuk hari ni, baru masuk 2 kali pergi. Kali pertama dulu, teman kawan beli ink catridge, hari ni pulak kawan nak beli mouse whatsoever ( ada nama specific nya, as if I remember ). Who would have known, that today will mark another new experience for me..

Fuyyooo..itu shj mampu aku katakan. Rupanya dunia ini sudah sungguh maju sekali, aku terasa macam cerita ‘back to the future’ tuh..bezanya aku dr zaman dulu termasuk ke zaman sekarang, itulah ibaratnya. Aku cuba try cover2 agar tak nampak jakun sgt, atau tak tahu sgt,nampak faham dan mengerti..walhal hakikatnya, hati dan kepala aku bagai digaru2 berada dlam dunia yang agak asing ini. Sebeban pamphlet yang dihulur pada aku dgn muka manis, dgn muka senyum jugaklahaku terima , heheh…walaupun dlm hati aku berkata “ encik tak pyhlah bagi kat saya, membazirkan kertas encik yg cantik ni..karang balik saya buat lapik makan mee je..”. Pun begitu kesungguhan mereka ni mengagumkan, melayan dgn penuh sabar setiap pertanyaan org yg dtg, buatnya pulak kawan aku nih minat sungguh dgn segala bende2 nih, ada aje bende yg nak diteleknya. Tapi bagusnya , aku dh tahu sedikit sebnyk the latest thing sekarang, dan aku realise one thing jugak, it’s not that aku tak minat bende2 computer ni, it just that aku tak pernah ambil tahu atau fikir sgt psl nih, ..hmm..

Lps tu, aku mengheret kwn meredah gerimis ke The Mall..untuk pergi menyewa novel yg dh lama aku aim nak baca. Seronoknya tak terkata once that book tucked in my bag. Tengok muka kwn dh penat semacam, beli mee hailam bungkus dan terus balik. Heheh ..kalau aku keluar sendiri, selagi lutut tak longgar, selagi kaki tak kebas dek lamanya berjalan, selagi itulah aku akan merayau2, masuk kedai tu, belek bende ni, bukannya nak beli pun, suka menengok. Dan kalau aku memilih utk beli sthg, lagi lah dahsyat. Selalunya aku akan dtg lain kali utk beli. Kali pertama tu aku telek, pusing, analyse betul2 ..balik fikir, esok lusa baru pergi beli.

Tenang dan lapang hati bila bilik kembali spt asal, sepanjang waktu peperiksaan, buku di sana, nota kat sini, hati gelisah tgk bilik bersepahan pun terpaksa ditahan, tu yg setamat aje exam, balik dr keluar aku terus masuk uniform, dan mulakan pengemasan dan pembersihan. Dan apabila selesai, memandang bilik dgn muka puas, terasa kembali menjadi diri sendiri.

Okeylah, I have the whole holiday to write in you, aku nak stop dulu dan baca novel aku nih. Bye!

No comments: