21 December 2004

cry me a river

after clinic, drop by to write , this week sgt2 packed, nasib baik nextweek dh start cuti..

dlm cc nih, ade org tgh pasang lagu2 oldies kegemaran aku, hehe...hilang sikit tense, layan lagu2 slow nih..

smlm i broke down and cried, cried with no tears, tu yg buat lagi sakit. Sabar ajelah, itu sj yg aku ckp kat diri aku. Tadi pergi mencurahkan segala yg terbuku lagi menyesakkan dada kat partner merangkap good friend, yg dh sgt mengerti karenah dan perangai aku nih. Dia tak perlu ckp apa2, dia senyap aje. Biarkan aku habis cakap, dan tarik nafas panjang. And being a typical me ,lps tu mulalah rasa bersalahlah, rasa berdosalah sbb ikutkan sgt rs tensen dan geram yg membara2, biarkan nafsu amarah dan perasaan mengepalai setiap kata2 yg keluar dr mulut aku. Entah aku mengumpat org ntah, mengutuk org ke td, entah apa2 aje yg aku cakap..lps tu menyesal. Masalahnya, dosa dh cukup bnyk, hati dh cukup hitam, nak legapkan lagi ke..cik justme ooii.

tapi aku jugak manusia biasa. Tahap sabar aku ada hadnya. Mentang2lah, aku bukan jenis laser yg hentam org berdepan, dok pendam dlm hati ..sedap2 je org manipulate aku. Entahlah, kalau nak sebutkan satu2 masalahnya, alamatnya , naik baik lah temperature yg dh surut nih. Apa2 pun, kakak aku pernah pesan kat adiknya ni.." Jgn expect org lain, utk bertindak, berfikir dan jadi mcm kita..kerana kita buat expectations2 mcm tulah yg buatkan kita takkan bahagia dan berpuas hati..kerana memang itulah dunia nih, lain org lainlah perangainya.."

tapi kann..issh..( tak puas hati lagi tu..=p)..okay2lah, kakak, u win, betullah kata2 dia tu, slowly, hopefully, aku boleh belaja berfikir mcm tu..kalau aku taknak mati muda atau berkerut sebelum waktunya..=/

klah..gtg..bye!


No comments: