07 December 2004

rehat minda jap..

Baru lps telefon mak, ckp 2-3 patah je, nak habiskan duit syiling td. Tapi kesan nya, wau..membuatkan aku tersenyum sepanjang perjalanan ke cc nih. Hebatnya 'kuasa' suara mama..agaknya itulah atr bende2 yg hanya seorg bergelar IBU shj boleh buat...

Hidup agak sibuk 2-3 menjak nih. Tak lama lagi perletakan jawatan persatuan pelajar sesi ni..( fuuhh..agak lega jugak, dh 2 thn pegang, final yr ni nak enjoy la plak..=])..dan aku terlibat utk majlis AGM nanti. Harap sgt semuanya berjln lancar. ( thn ni kami buat pembaharuan sket cara pencalonan dan pengundian ). Dan jugak Majlis Makan Malam Kolej, 16 Jan 05 nanti. Dental's Dinner pulak 17 Dec 04. Biasa la..akhir2 thn je, mcm2 dinner nak dibuat, ..aku tak kisah sgt nak makan2 dinner ke apa, cuma sejak bergelar student u nih, kalau lunch atau dinner, mesti nak buat kat hotel dan restoran mewah..tu yg aku agak lemah sket. Apa tak nya, duit keluar dh lah bukan sikit, nak pakai pun kena proper, yg kdg2 buat aku tak puas hati tu..ialah makanan nya, ..dh lah tak brp menepati selera aku yg tak biasa dgn juadah hotel, rs kdg2 mcm tak berbaloi aje dgn bayaran. Tapi..telan jelah.

Kan best kalau boleh buat mcm masa sekolah, kalau time sekolah rendah dulu, asal jamuan akhir thn je, masing2 akan bawa makanan dr rumah masing2, aku biasanya minta kak dah buat kuay tiaw goreng, bawa se'tupperware' besar, kwn2 yg lain pun bw macam2 jugak ,minuman ringan ,keropok2, kek..wahh..lps tu mkn ramai2 , main game .., gelak2 ...( sigh ). Aku teringat jamuan akhir thn darjah 6 aku, dhlah makanan bnyk sungguh, seorg kwn bw karaoke set dia ke kelas, apalagi, dr anak murid ke cikgu semua berangan jadi siti nurhaliza..( rsnya masa tu siti belum mula nyanyi lagi..). Aku nyanyi lagu apa ye masa tu, rsnya lagu kump Spring "Bougainvillae "( masih teringat muka cikgu kelas aku, Pn Fatimah Mastan, tersengih tgk aku pegang mikrofon )..Heheh, zaman kanak2 yg manis, kalau suruh buat sekarang, tobat tak mau, masa tu..suruh buat apa2 pun, dgn rela hatinya volunteer..

Time sekolah menengah, biasanya ada buat 2 jamuan akhir thn, satu jamuan di kelas, putera dan puteri ( lamanya tak guna istilah ni )..dan satu lagi di bilik, dorm asrama masing2. Yg best , mestilah kat asrama punya. Siap ade persembahan., anugerah2 ..mcm apa je,heheh. Tempah Nasi Goreng Pattaya ( tambah ayam ) , air sirap limau, tembikai merah sepotong dari Restoran Marboro..( ehh..betul ke spelling restoran tu? ..).dah..sempurna jamuan dgn sgt meriah dan seronok. Haa,,satu yg tak boleh tinggal punyalah dlm jamuan2 kat secondary school ni, tukar2 hadiah. Mesti nak tukar hadiah. Laku betullah agaknya kedai cenderamata akhir2 tahun kat Seremban tu. Kalau kena bagi perempuan, mudah sikit cari hadiah, tapi kalau dpt nama lelaki ( kena cabut nama secara random ), mulalah garu kepala tak tahu nak belikan apa. Beli bende yg biasa bagi kwn perempuan, takut krg balik bilik dicampaknya bwh katil. Aku bagi apa dulu ya..? Heheh..sweet2..memories..

Apa2 pun, dgn berubahnya masa , bertambahnya usia, begitu jugaklah kian berbeza kehidupan yg dilalui. Satu hakikat yg tak boleh disangkal. Harap2 nya kehidupan aku dan semuanya terus berubah ke arah yg lebih positif, lebih baik dr hari2 semalam.

okaylah..nak gi solat Zohor. bye!

jika mimpi , masa silam,
bisa ku simpan dalam kaca jadi perhiasan,
pasti aku, abadikan,
zaman riang, kanak-kanak,
pabila hujan mengundang suasana bahagia,
dalam hidup, yg seindah,
mimpi yg tidak pernah melukakan perasaan

tapi kini bila dewasa,
kumula sedar betapa mimpi,
hanyalah suatu permainan
jiwa insan dalam kesepian.

-layar impian, ella

No comments: